Ramowy rozkład dnia
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego w naszym przedszkolu jest realizowana w godzinach od 8:00 do 13:00.
7.00– 8.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne, służące realizacji pomysłów dzieci. Dzieci podejmują działalność zabawową, usamodzielniają się, rozwijają swoje zainteresowania w kącikach zabaw, doskonalą sprawności manualne podczas zabaw konstrukcyjnych, są aktywne w zakresie organizacji swojego życia; ćwiczenia graficzne, gry planszowe. Dzieci doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę, logiczne myślenie;
Praca z zespołem dzieci lub indywidualna wspomagająca ich rozwój (stymulująco – kompensacyjna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym). |
8.00 – 8.15 | Rozwijanie aktywność ruchowej- uczestnicząc w różnego typu zabawach ruchowych, ćwiczenia poranne |
8.15 – 8.30 | Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczne; dzieci nabywają i utrwalają nawyki higieniczne |
8.30 – 9.00 | ŚNIADANIE
|
9.00 –10.00 | Zajęcia dydaktyczne – kierowane prowadzone z całą grupą, będące realizacją treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej , zabawa ruchowa . |
10.00 – 11.15 | Przygotowania do wyjścia na dwór:
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery , wycieczki, zabawy ruchowe, prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
*w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w sali |
11.15 – 12.00 | Powrót z dworu, czynności samoobsługowe w szatni.
Przygotowanie dzieci do obiadu:
OBIAD
|
12.00 – 12.30 | Relaksacja – Odpoczynek poobiedni, wyciszenie i rozluźnienie, elementy muzykoterapii, słuchanie bajek czytanych przez nauczycielkę.
|
12.30 – 13.00 | Samodzielne oglądanie bajek i czasopism dla dzieci; układanie puzzli; zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, gry planszowe, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Dzieci doskonalą pamięć, spostrzegawczość , uwagę, logiczne myślenie |
13.00 – 13.50 | Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. |
13.50 – 14.00 | Przygotowanie do podwieczorku; czynności higieniczne; dzieci nabywają i utrwalają nawyki higieniczne; |
14.00 – 14.30 | PODWIECZOREK
|
14.30 – 16.00 | Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci do domu pod opieką rodziców lub osób upoważnionych. Kontakty indywidualne z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb
W zależności od pogody zabawy dowolne na świeżym powietrzu |